Saturday, June 5, 2010

The Power Of Dream (part 1)

Setiap orang pasti mempunyai impian...Namun sebelum mencapai sesuatu impian kita boleh membayangkan impian tersebut atau lebih senang berangan terlebih dahulu..tapi bukan seperti angan-angan mat jenin..hehehe

Untuk memastikan supaya apa yang diimpikan berjaya dipenuhi kita boleh menggunakan kaedah S.M.A.R.T..iaitu sesuatu matlamat itu perlulah S=spesifik, M=measurable, A=achievable, R=Relevan dan T=time..

Saya pasti dalam diri kita ni mempunyai banyak sangat impian dan kalau boleh semua nak dicapai serta merta, namun kebolehan dalam diri masing-masing berbeza...ada yang mudah dicapai dan juga sukar dicapai...jadi saya akan mencapai impian saya satu persatu..hehe

Impian saya buat masa sekarang ini adalah mengurangkan berat badan..kalau mengikut kaedah SMART impian saya harus dinyatakan seperti ini iaitu saya ingin mengurangkan berat badan sebanyak 10kg dalam mase 5bulan dari Julai 2010 hingga November 2010 bermakna setiap bulan harus kurang 2kg..hehehe

No comments: